Pınar Sütün düzenlemiş olduğu "Doğamızı Koruyalım, Geleceğimize Sahip Çıkalım" konulu resim yarışmasına katılıyorum

Pınar Sütün düzenlemiş olduğu "Doğamızı Koruyalım, Geleceğimize Sahip Çıkalım" konulu resim yarışmasına katılıyorum.



Bu resmi  çevirmeyi başaramadım:-) Bilgisayarınızı  ya da kafanızı yan çevirin:)

Aşağıda yapmış olduğum resmi görebilirsiniz.
İlk bakışta bu bir market resmi diyebilirsiniz. Ancak aslında burada bir mesaj vermek istiyorum. Naylon doğamıza zarar veren birşey. Bu nedenle bence marketlerde yasaklanmalı.


Dünya Poşete Savaş Açtı 
Yılda 500 Milyar Poşetin Üretilmesi ve Doğaya Karışımlarının 400 Yıl Sürmesi Birçok Ülkeyi Harekete Geçirdi. Dünya Genelinde Her Bir Dakikada 1 Milyon Poşetin Çöpe Atılması Nedeniyle Tayvan, Kenya ve Fransa Hükümetleri Poşet Kullanımına Yasak Getirdi.Çöplerin toplanmasından tutun da, depolanması veya bertaraf edilmesine kadar tüm hizmetlerin bir plan çerçevesinde ele alınması ve öncelikle bu atıkların değerlendirilmesi veya geri kazanılmasına, "çevre ile uyumlu atık yönetimi" denilmektedir.
POŞET DAĞITILIYOR: "Bunların çoğunluğu çöpe gidiyor. Torbaların doğaya karışması 400 yılı bulurken, ülkede kullanılan naylon poşetlerin çok az bir kısmı geri dönüşme gidiyor. Geri kalanıysa, katı atıklarla birlikte çöp olarak toplanıyor."
Zararları büyük
Geri kazanılamayan plastik poşetler su kaynakları ve çöp sahalarında önemli yer kaplıyor. Özellikle atık maddeden üretilen siyah torbalar, insan sağlığını tehdit ediyor. Genellikle seyyar satıcı ve pazar esnafının kullandığı bu poşetler, pet şişe, kova ve tıbbi atık gibi maddelerin toplanarak tekrar işlenmesiyle üretiliyor. Artık maddelerin dönüştürülmesi sırasında şeffaflaştırma mümkün olmadığı için koyu tonlarda renklendirme yapılıyor.
Türk Gıda Kodeksi'ne göre, gıda maddelerinin hijyenik olmadan dönüştürülen koyu renkli torbalarda taşınması ve muhafaza edilmesi yasak. Siyah renkli naylon torbaların içinde barındırdığı mikroorganizmalar insan sağlığı açısından ciddi bir tehdit. Ancak şeffaf poşetlere göre daha ucuz olduğu için esnaf bunları tercih ediyor.
*Bizde sadece siyah torba yasak

bu yazıyı şu linkten kopyaladım: http://www.gun.com.tr/cevreci/

Ne kadar önemli bilgiler değil mi? İnşallah resim yarışmasında birşeyler kazanırım. Mayıs ayında açıklanacakmış sonuçlar. Bakalım ben kazanacağıma inanıyorum.
Sevgiler

14 yorum:

Deniz dedi ki...

Resmin çok başarılı olmuş, çok anlamlı ve güzel. Umarım kazanırsın :)
Blogun da çok hoşuma gitti. Başarılarının devamını dilerim.

birpapatyademeti dedi ki...

Çok teşekkür ederim Deniz abla. Çok sevindim:)

Unknown dedi ki...

Sevgili Zeynep ben resmine bilgisayarimi cevirerek baktim :)ve cook begendim, ozellikle de verdigin mesaji. Ben Kanada'da yasiyorum, burada marketlerde uzun zamandir plastic posetler kullanilmiyor artik. Senin gibi duyarli gencler sayesinde Ulkemiz'de de umarim en yakin zamanda baslar bu uygulama.
Blogun cok guzel, sana basarilar diliyorum.

Sevgiler,

Asuman

birpapatyademeti dedi ki...

Asuman Abla, yorumunu görünce çok sevindim. Canada ne güzel bir yer değil mi? bizim komşumuz var o abla da Canada ya çok gitmiş. Hatta bu yıl Canada'ya okumak için gelecek. Sizin blogu da çok beğendim. hatta annemle kedilli pastasan yapıcağız. Sevgiler.
Pastayı yapınca resmini koyacakmış annem.

Adsız dedi ki...

Canım resmin çok başarılı Olmuş vermek istediğin mesajı da aldım..bence resim konusUnda da Çok başarılısın..

birpapatyademeti dedi ki...

Teşekkür ederim ama isminiz görünmüyor o yüzden size nasıl hitap edeceğimi bilemedim.

Adsız dedi ki...

Zeynep'cim blogun hairka resmin de çok güzel. sen de belli ki çok güzel bir kızsın. Gözlerinden öperim. Sevgi Öztürk

Adsız dedi ki...

Zeynepcim sen ne tatlı şeysin öyle. Bayıldım bloguna. emeğine sağlık. tesadüfen gördüm bu sayfayı. Seni tebrik ediyorum. Başarılarının devamını diliyorum.

Adsız dedi ki...

zeynep resmini çok beğendim ve süpermarket sektörünün bir lideri olarak :) uyarılarını dikkate aldım,

sevgiler.

Serhan DEMİR

Adsız dedi ki...

bence blogun da resminde senin yaşındaki birisi için ha ri ka

Adsız dedi ki...

resim de sen de bloğunda müthiş ben e senin gibi bu yarışmaya katıldım umarım hedefimize ulaşırız aşarılarının devamını dilerim sevgiler çiğdem kılıç

sevda merve dedi ki...

Zeynep bu sayfayı tesadsüfen buldum ama çok beğendim

sevda merve dedi ki...

Zeynep bu sayfayı tesadsüfen buldum ama çok beğendim

birpapatyademeti dedi ki...

Çok teşekkür ederim Seda Merve:)